CONFERINTA DE PRESA 13 DECEMBRIE 2016

CONFERINTA DE PRESA
13 DECEMBRIE 2016

1. ALEGERI PARLAMENTARE

1.1. ORGANIZAREA ALEGERILOR

– Doresc sa va precizez ca alegerile parlamentare s-au desfasurat in judetul Arges fara incidente si probleme majore;
– Tin sa le multumesc tuturor celor implicati, pe intreaga etapa a procesului electoral, atat in perioada de precampanie, campanie electorala, cat si in ziua votului si chiar ieri cand a avut loc la BEJ centralizarea rezultatelor obtinute in cele 520 sectii de votare;
– Ma refer aici, in primul rand la candidati, la personalul birourilor electorale de circumscriptie si ale sectiilor de votare, primari, personalul MAI, statisticieni, personal auxiliar, toti acestia facand eforturi pentru ca procesul electoral sa se desfasoare in cele mai bune conditii;
– In legatura cu centralizarea rezultatelor alegerilor din cele 520 de sectii de votare as dori sa precizez ca noi am facut eforturi, asa incat presedintii si loctiitorii sa poata astepta la Casa Sindicatelor pana la intrarea la BEJ;
– Insa, din nefericire lucrurile au fost ingreunate de o decizie a Biroului Electoral Central care a stabilit ca predarea materielelor electorale (buletinele intrebuintate ,buletine neintrebuintate, stampilele ,tusierele , s.a.) sa se faca doar dupa verificarea proceselor-verbale cu rezultatele alegerilor, si primirea acestora de catre BEJ;
– Asta a facut ca presedintii si loctiilorii sa fie nevoiti sa stea cu toate aceste materiale pana dupa predarea rezultatelor la BEJ;

– Numarul incidentelor electorale atat pe timpul campaniei, cat si in ziua alegerilor a fost extrem de redus, mult sub ceea ce am avut cu prilejul altor scrutine electorale;

- Pe perioada campaniei electorale au fost inregistrate 12 sesizari privind potentiale incidente electorale ;
– Dintre acestea, 11 s-au confirmat : 8 au vizat afisajul necorespunzator ( 7 confirmate si 1 neconfirmata);
– In cazul celor 7 confirmate au fost aplicate sanctiuni contraventionale cu amenda sau avertisment;
– Celelalte 4 sesizari au vizat modul de desfasurare a campaniei electorale de catre partide; acestea au fost inaintate Autoritatii Electorale Permanente pentru solutionare;

In ziua alegerilor au fost inregistrate 10 apeluri privind potentiale incidente electorale;
– 7 dintre acestea nu s-au confirmat, in toate cazurile fiind aplicate sanctiuni contraventionale pentru apelarea abuziva a SNUAU 112;
– In celelalte 3 situatii :
– intr-un caz a fost intocmit dosar penal potrivit art.385 din Codul Penal, sub aspectul savarsirii infractiunii de impiedicare a exercitarii drepturilor electorale;
– in cazul celorlalte doua sesizari a fost informat Biroul Electoral de Circumscriptie ( un cetatean care s-a prezentat la vot nu isi schimbase cartea de identitate, iar la o sectie de vot, lipseau 5 buletine de vot pentru Senat din pachetul sigilat)

2.INCETARE MANDAT PRIMAR ALBESTII DE MUSCEL:
– saptamana trecuta prin ordin am incetat de drept, inainte de termen, mandatul de primar al comunei Albestii de Muscel;
– va reamintesc ca primarul comunei Albestii de Muscel, Manta Catalin a incalcat regimul juridic al conflictelor de interese, potrivit raportului de evaluare intocmit in anul 2012 de Agentia Nationala de Integritate;
– Raportul de evaluare al ANI a ramas definitiv prin Decizia nr.2815/2016 a Inaltei Curti de Casatie si Justitie care a decis anularea recursului declarat de reclamantul Manta Catalin impotriva Sentintei Civile nr.146/2015 a Curtii de Apel Pitesti.

3. AGENDA DE LUCRU :

i
– SEDINTA COLEGIULUI PREFECTURAL :
– Aceasta va avea loc, miercuri, 21 decembrie, a.c., ora 11.00;
– Pe ordinea de zi :
– Masuri de verificare si control pentru prevenirea comercializarii de alimente neconforme in preajma sarbatorilor de iarna ( DSVSA, OPC);
– Situatie privind operatorii de deseuri periculoase (Garda de Mediu si Agentia de Mediu);
– Procedura de simplificare a rectificarii titlurilor de proprietate.

- SEDINTA CONSILIULUI CONSULTATIV DE DIALOG CIVIC PENTRU PROBLEMELE PERSOANELOR VARSTINICE
– Aceasta va avea loc, luni 19 decembrie, a.c., ora 10.00;
– Pe ordinea de zi :
– Pregatirea locatiilor pentru asigurarea cazarii persoanelor fara adapost;
– Situatie privind activitatea Garzii Forestiere;
– Masuri de verificare si control pentru prevenirea comercializarii de alimente neconforme in preajma sarbatorilor de iarna (DSVSA, OPC);

FINALELE COMPIONATELOR SPORTIVE INTER-SCOLARE :
– Va reamintim ca in acesta saptamana au loc finalele compionatelor sportive inter-scolare;
– Ieri, luni 12 decembrie a.c., au avut loc finalele la volei;
– Astazi au loc finalele si festivitatea de premiere a competitiei de fotbal fete;
– Miercuri, vor avea loc finalele la handbal, iar joi si vineri la baschet;

Acest articol a fost publicat în Comunicate de presa. Salvează legătura permanentă.

Comentariile nu sunt permise.