CONFERINTA DE PRESA 31 MAI 2016

1. ORGANIZAREA ALEGERILOR LOCALE :

Inca de saptamana trecuta am finalizat procesul de tiparire a buletinelor de vot;
In data de 26 mai a avut loc ultima instruire a presedintilor si loctiitorilor birourilor electorale de circumscriptie, iar in data de 30 mai a fost facuta instruirea presedintilor si loctiitorilor birourilor electorale ale sectiilor de votare;
Au fost completate cu reprezentantii partidelor politice birourile electorale ale sectiilor de votare;
Au fost predate catre birourile de circumscriptie, in vederea afisarii si comunicarii candidatilor, exemplare anulate ale buletinelor de vot pentru primar , consiliul local si consiliul judetean .
In data de 3 iunie va avea loc distribuirea buletinelor de vot, a stampilelor, a timbrelor autocolante si a celorlalte materiale necesare votarii;
Protectia celor 103 birouri electorale de circumscriptie pentru zilele de 3 si 4 iunie este asigurata de 210 politisti si jandarmi;
Protectia celor 520 sectii de votare pentru zilele de 4 si 5 iunie va fi asigurata in totalitate de 1040 angajati ai MAI (politisti, jandarmi, pompieri, serviciile de permise, pasapoarte, imigrari);
Pe timpul campaniei electorale, in preziua si ziua alegerilor, au fost constituite 119 echipe operative (politie) si 150 rezerve de interventie (jandarmi/politie) care, la nevoie, sa se poata deplasa in zonele unde exista riscul producerii unor acte de tulburare a ordinii publice, solutionare situatii neprevazute sau in scopul verificarii unor sesizari, incidente, s.a.

Incidente electorale
In ceea ce priveste sesizarile inregistrate la politie pana la aceasta data , au fost intocmite 15 dosare penale in care se efectueaza cercetari cu privire la savarsirea a 20 de infractiuni si au fost aplicate, de asemenea, 8 sanctiuni contraventionale;
In alte 18 situatii a fost sesizata Autoritatea Electorala Permanenta in legatura cu savarsirea unor contraventii in zona de competenta a acesteia.

2. SITUATIA IZVOARELOR PUBLICE DIN MUNICIPIUL PITESTI

Urmare probelor de apa prelevate de la izvoarele publice din municipiul Pitesti, saptamana trecuta Directia de Sanatate Publica a cerut Administratiei Domeniului Public din Pitesti sa inchida un numar de 4 izvoare publice (foraje) din municipiu situate in Prundu Parc, Marasesti, Piata Razboieni, Trivale Libertatii – Bl.D1, lucru care s-a si intamplat;
Acest fapt se impunea intrucat s-au observant in ultima vreme tendinte de crestere a concentratiei de amoniu peste limita admisa de legea apei potabile;
Totodata, municipalitatii din Pitesti i s-a solicitat sa inscriptioneze si celelalte izvoare cu mentiunea de “ APA NEPOTABILA – CONCENTRATIA DE AMONIU DEPASESTE MAXIMA ADMISA – CEILALTI PARAMETRII SE INCADREAZA IN VALORILE STABILITE DE LEGE”
Aceste izvore raman sub monitorizare, iar in situatia cresterii de concentratii de amoniu, urmeaza ca si acestea sa fie inchise
In continuare, Administratia Domeniului Public Pitesti are obligatia ca intr-o luna sa prezinte un plan de masuri privind reducerea cantitatii de amoniu la valorile stabilite de legea apei potabile;

2.1. SITUATIA DE LA BUDEASA
Si la Budeasa la izvorul din vecinatatea primariei, in urma analizelor realizate s-a identificat prezenta de bacteria E-coli, iar la solicitarea Directia de Sanatate Publica, Primaria comunei Budeasa a inchis acest izvor.

3. ALUNECARE DE TEREN LA DAMBOVICIOARA :
In cursul zilei de duminica, la Dambovicioara, s-a produs o alunecare de teren a versantului drept a raului Dambovicioara, care a condus la blocarea cursului acestuia, devierea sa si inundarea mai multor gospodarii;
S-a actionat in cursul noptii de duminica spre luni, iar ieri am fost prezent la fata locului unde impreuna cu Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Arges , Administratia Bazinala Arges -Vedea si Primaria comunei Dambovicioara s-a reusit inlaturarea efectelor acestei alunecari de teren, prin dislocarea resturilor vegetale, a stancilor si a pamantului, la acest moment apa reluandu-si cursul firesc ;
In cursul zilei de azi ABAV va actiona pentru realizarea unei aparari de mal provizorii formata din nuiele, urmand ca astazi, in cadrul sedintei extraordinare a Comitetului Judetean pentru Situatii de Urgenta sa stabilim modalitatea de interventie in vederea fundamentarii si executiei unei lucrari de punere in siguranta a versantului, tinand cont de faptul ca amplasamentul se afla in incinta unei zone protejate, cu regim special de protectie si interventie, respectiv „Parcul National Piatra Craiului.

4. CONTROL DESEURI PERICULOASE
– saptamana trecuta in Colegiul prefectural am hotarat realizarea unor actiuni de control si supraveghere a activitatii de colectare si supraveghere a activitatii de colectare a deseurilor periculoase desfasurata de operatorii autorizati de pe raza judetului Arges;
– Raspund ; conducerea Garzii Nationale de Mediu – Comisariatul Judetean Arges , Agentia Judeteana de Protectie a Mediului Arges si Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Arges )
– vom relua aceste controale intrucat nu s-au mai desfasurat astfel de actiuni pe acesta zona de la inceputul anului 2014, scopul acestui demers fiind acela al monitorizarii si mentinerii sub control a intrarilor de deseuri periculoase in judetul Arges.

5. INCETARE MANDAT PRIMAR INAINTE DE TERMEN
– saptamana trecuta am emis ordinul de incetare inainte de termen a mandatului primarului comunei Valea Danului;
– Inalta Curte de Casatie si Justitie a respins recursul primarului la Hotararea Curtii de Apel Pitesti, asa incat a ramas definitiv Raportul Agentiei Nationale de Integritate prin care s-a constatat ca primarul comunei Valea Danului s-a aflat in incompatibilitate;

6. INCETARE RAPORTURI DE SERVICIU FUNCTIONARI PUBLICI DE CONDUCERE – CANDIDATI LA ALEGERILE LOCALE
– ca urmare a exercitarii controlului de legalitate Institutia Prefectului a constatat vacantarea a 3 functii publice de secretar al UAT, prin incetarea raporturilor de serviciu a 2 secretari ai UAT : Schitu Golesti si Bughea de Jos si prin mutarea pe un alt post a secretarului UAT Balilesti, acestia candidand la alegerile locale din 5 iunie;
– intrucat Statutul functionarilor publici prevede incetarea raporturilor de serviciu in cazul in care secretarii UAT candideaza, in cazul secretarului de a Bughea de Jos primarul a emis dispozitie de incetare a raporturilor de serviciu, iar secretarul de la Schitu Golesti si-a dat demisia;
– in ceea ce priveste situatia secretarului comunei Balilesti, acesta pentru a putea candida s-a mutat definitiv pe o functie de executie, ulterior raporturile de serviciu din acesta functie fiind suspendate;

Acest articol a fost publicat în Comunicate de presa. Salvează legătura permanentă.

Comentariile nu sunt permise.